Nog twee maanden... - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu Nog twee maanden... - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu

Nog twee maanden...

Blijf op de hoogte en volg Eline

27 November 2012 | Spanje, Valencia

Buenos días :)

Nog twee maanden en dan zit er weer op. Gelukkig gaat de tijd snel voorbij.
In de afgelopen maand veel dingen gezien, gedaan en beleefd :) Het gaat met ups & downs, maar de ups zijn er!

Ik ben met mijn collega twee dagen de hort op geweest met drie Franse jongetjes van 14. De eerste dag zijn we naar een museum geweest, waarvan ik, na het opzoeken ervan, nog steeds niet echt een idee heb waar dat nou precies over ging, haha.
De tweede dag zijn we naar een Horchatería gegaan (zoek dat maar even op google), waar we ook Churros con chocolate hebben gegeten, mjum! Daarna zouden we een rondleiding door de kerk doen, maar deze was dicht. We zijn daarom maar teruggegaan. Voordeel van deze twee excursies was dat ik lekker om 7 of 8 uur klaar was. :)

Op 11 november ben ik naar een voetbalwedstrijd geweest: Levante - Real Madrid. Erg leuk om eens mee te maken, alleen zou ik ook nog graag een keer naar het Mestalla willen (stadion van Valencia). Helaas is daar weinig animo voor en inmiddels weinig interessante wedstrijden meer.

12 november was de eerste dag cursus. Na een les gelijk al een betere indruk dan op de school waar ik stage loop. Goed teken dus. Kelly, een vriendin hier in Valencia, doet haar cursus ook daar, dus ik had gelijk wat meer aanspraak. En daarbij zit er een meisje uit Maastricht, Isabel, bij me in de klas! :D Na de cursus ben ik met een aantal meiden wat gaan eten bij een Amerikaans restaurant en daarna maar weer gelijk door na stage. ´s Avonds naar de bios geweest en zowaar een Spaanse horrorfilm gekeken! Wat een belevenis ;)

Op een zaterdag ben ik naar Oceanográfic geweest met Kelly, Sara (andere stagiaire) en een vriend van Kelly + ouders. Dat was erg leuk, veel gezien, visjes, dolfijnen, nemo en dory :) Daarna uit eten geweest met de hele club, wat betaald werd door Adrian z´n ouders. Wat willen we nog meer? Nog eventjes siesta gehouden en daarna terug naar Kelly d´r huis voor een Paranormal Activity marathon! Spannend heur.

Dinsdag 20 november krijgt een speciale vermelding in dit verhaaltje, want toen zijn we FRIKANDELLEN gaan eten! Ik kon m´n geluk niet op. Het was zo fijn ^^

Ondertussen ook twee leuke dudes ontmoet, bij wie ik woensdag en donderdag pizza heb gegeten. Lekker gezond, I know. Op vrijdag ben ik met hen op stap geweest, dat vonden ze wel een goed idee, ook al moest ik om 7 uur op het vliegveld zijn. Uiteindelijk dus maar in een keer doorgegaan, maar pfoeh, dat heb ik geweten!

Om 8 uur vertrokken vanuit Valencia naar Sevilla. Daar lopen twee klasgenoten van me stage en nog een vriend kwam vanuit Nederland daarheen. Lekker ontbeten, nog even een uurtje geslapen en daarna met een docent van de Hogeschool wat gaan drinken. Hij was toevallig in Valencia. ´s Avonds tapas gegeten en bij Eloy gezeten om wat te drinken. We zouden eigenlijk op stap, maar ik kon het niet meer aan. Uiteindelijk is de rest ook niet meer geweest. Wel jammer, maar helaas!
Zondag hebben we lekker uitgeslapen, daarna wezen lunchen, drinken en toeristisch gedaan op plaza España. Vervolgens ergens gaan zitten waar we 5 biertjes voor 3 euro hebben gehaald. Omnomnom. Daarna lekker standaard bij de 100 Montaditos gegeten, broodjes voor 1 euro!
Maandag alweer de laatste dag. We wilden nog naar het museum, maar die was helaas dicht. Doei toeristisch uitstapje..Dus maar een drankje gedaan en snel gaan douchen, koffer inpakken etc. Gegeten bij een restaurantje om de hoek bij Eloy z´n stage ongeveer, waar hij om 5 uur moest beginnen. Joep heeft ons bij de tramhalte afgezet en toen was het feest alweer voorbij :(

Vandaag even een minder goede dag, zal wel heimwee ofzo zijn, not funny. Maar dat gaat wel weer over en gelukkig komen mama, oma en Ellen donderdag al! :) En gelukkig heb ik Kelly die er hier in ieder geval voor me is :) Dus als je dit leest: muchas gracias cariño :)

Zo. Dat was het weer. Adios.

ps. foto´s volgen


  • 27 November 2012 - 18:44

    Margot:

    Hola chica!
    Goed om te lezen dat je wat leuke dingen doet! Ik ben trouwens echt super jaloers op je dat je naar Sevilla bent geweest, haha. Daar had ik graag bij willen zijn! Maar goed, nog maar twee maanden en dan worden we allemaal weer herenigd :) Zeker dat we dan eens flink gaan stappen met zijn allen!
    Balen dat je vandaag een minder goede dag heb, máár gelukkig hebben we vanavond ons groepsgesprek op Skype gepland, dus dan voel je je daarna hopelijk weer helemaal goed! Dat moet haast wel, haha ;)
    Spreek je vanavond!
    Liefs xx
    Ps: Ik mis je :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Eline

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 78595

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 22 Juni 2017

Tripje door Zuid-Amerika

03 September 2012 - 25 Januari 2013

Stage in Valencia

Landen bezocht: