Verrassingen, bezoekjes, twijfels - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu Verrassingen, bezoekjes, twijfels - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu

Verrassingen, bezoekjes, twijfels

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 November 2012 | Spanje, Valencia

Hola amigos,

Ik heb het maar opgegeven om elke week een verslag te schrijven, dus hier mogen jullie het mee doen ;)

Er is inmiddels alweer een maand voorbij en er is veel gebeurd. Ik zal de hoogtepunten even op een rijtje zetten!

12 okt - 15 okt.
Zoals de meerderheid wel weet ben ik het weekend van 12 oktober naar huis geweest. Mamsie was jarig, werd 50, en ik werd de grote verrassing! En óf dat een grote verrassing was.
Ik kwam 's avonds om 10 voor 11 aan op Brussel Charleroi. Natuurlijk was ik ervan overtuigd dat papa dat wel wist, maar helaas: mijn zusje en hij stonden op Zaventem...dat betekende dat ze nog zo'n 60 kilometer verder moesten. Domper. Na lang zoeken kon ik dan eindelijk lekker warm in de auto stappen, want mijn god, WAT WAS HET KOUD. De TomTom gaf natuurlijk een langere route aan, waardoor we uiteindelijk pas om 5 uur 's ochtends thuis waren. Zonder enig geluid m'n bedje in geslopen.
Om 9 uur werd ik gewekt door m'n zusje met de mededeling dat mama al wakker was, waarna papa me belde dat ze zo boven zouden komen ("Het cadeau was zo groot, ik heb het maar op Eline haar kamer gezet". "Krijg ik een strijkplank ofzo?").
Ik heb werkelijk waar nog nooit iemand zo erg zien schrikken, het was bijna zielig, maar natuurlijk was mama haaaaartstikke blij!!! Plan geslaagd :)
's Avonds feestje bij mijn oom en tante in het restaurant, waar ook ongeveer de hele familie versteld stond van mijn aanwezigheid. Al met al een leuke dag!
De dag erna nog even lekker warme chocomel met bagel gehad samen met Laura in de stad, en hup! De trein in naar Maastricht om te meeten met mijn lieftallige buurjongen :)
Het was een erg geslaagd weekend, tot ik met de trein terug moest naar Charleroi. En ik weet nu zeker dat ik behalve blond bén, ook blond doe. Want natuurlijk niet naar de treinen gekeken, waardoor ik net te laat op het vliegveld aan zou komen, dus dat werd een taxi vanuit Luik! Voor slechts honderd euri. Ach, dat kon er nog wel bij :p
Uiteindelijk weer veilig aangekomen in Valencia, en 's avonds nog met een aantal mensen, waarvan ik er maar liefst eentje kende, wat gaan eten. 100 broodjes voor 100 euro, omnomnom :)

18 okt - ma 22 okt.
Donderdag kwam Julia! :) Ik mocht eerder weg van stage om haar van het vliegveld op te halen. Vanaf daar weer terug met de metro naar mijn kamer. Daarna zijn we wat gaan eten bij een restaurantje en daarna een goede nachtrust genomen. Vrijdags zijn we naar het winkelcentrum en het centrum van de kunst en de wetenschap (Ciudad de las Artes y las Ciencias) geweest. Daarna snel naar stage gesjeesd.
's Avonds pasta gemaakt (want dat is ongeveer het enige wat ik eet hier en ik ben er nog steeds niet zat van, het is een wonder), en door naar party in La3. Gelukkig betaal je daar maar vier euro voor een Heineken!
De volgende middag wilden we onze eigen tour door het centrum doen, samen met mijn Valencia-boekje. Helaas mislukte dat een beetje, maar toch wel wat van de stad gezien! Inclusief het smalste huisje everrrr. 's Avonds zijn we wat gaan eten bij Montaditos samen met mijn oom en tante die hier een paar dagen waren :)
En toen was het alweer zondag: stranddag! Het was niet erg warm dus we hebben de lange broek maar aangetrokken en hebben over het strand gewandeld en richting de haven gelopen. Daarna even wat gegeten. Lees: paella, kip met friet, tiramisu + fles wijn voor 15€. Nou dat was niet verkeerd, dus na het eten liepen we met aangeschoten hoofdjes het restaurant uit. Lekker in bed gekropen, waarna we de vraag van Renz kregen of we nog mee op stap gingen in het centrum. Nouja, OKE! Dus weer aangekleed en fris en fruitig de stad in. Op zondag. Nice.
Maandag was het alweer de laatste dag voor Julia. 's Ochtends zijn we nog naar de Mercado Central geweest en naar de MacDonald's..
Daarna was het voor mij weer tijd om naar stage te gaan, en moest ik Julia alleen achterlaten, waarna ze 's avonds alleen naar het vliegveld is gegaan. Diezelfde avond heb ik met m'n oom en tante nog wat gegeten in een superleuk restaurantje :)

Nog een mini-verhaaltje tussendoor: die dinsdag erna ben ik naar de kapper geweest hier. Ik leef nog en ik zie er niet belachelijk uit. Yes!

25 okt - 31 okt.
Tijd voor het Laura-bezoekje! Ze was hier van donderdag tm woensdag (ochtend). Ik mocht van mijn stagebegeleidster om 6 uur weg om haar op te halen, dus dat waren twee hele uren stage! Dat vond ik natuurlijk heel erg. Die avond hebben we niks meer gedaan, aangezien Lau al vanaf 's ochtends aan het reizen was, en dus toe was aan een dutje (lees: een ongeveer 12 uur durende nachtrust:p). Vrijdagmiddag een lekker hamburguesa gegeten voor 5 heule euro's (Spanje is best wel cool hoor). Na stage hebben we een halve liter Kriek naar binnen gewerkt, me gusta! We zouden die avond naar een feestje in La3, maar na drie kwartier in de rij te hebben gestaan was het kwart over 2 en laat gratis entree nou tot 2 uur zijn. En 12 euro entree hadden we er nou niet echt voor over, dus dan maar niet op stap!
Zaterdag zijn we even het centrum in geweest met Kelly en haar vader om een vampierenkostuumpje te kopen voor Halloween. Daarna verder met zn tweeen wezen shoppen. En GOED dat het ging, ik was wel toe aan nieuwe kleren, maar zó veel...hihi. We besloten dat we deze avond wél op stap gingen, en wel naar SuperClub 95. Dat klinkt natuurlijk al heel stoer enzo. Dus wij daarheen, allemaal meisjes op hakjes en in rokjes enzo. Ik geloof dat wij zowat de enigen waren met sneakers. Nouja, so be it, we hebben waar wat domme dansjes gedaan, vonden de jongetjes daar wel grappig. Gelukkig kostte een Heineken daar maar 5 euro!!! Dat werd dus niet een hele lange avond, maar het was wel grappig.
Zondag zijn we naar het strand geweest, waar Lau die-hard in haar bikini ging liggen (denk mij ernaast in een legging en een vestje). Weer een menuutje gegeten voor 10 euries, waarna we met een gerust hard aan een verlate siesta konden beginnen! Na de siesta naar de Montaditos, want laten we eerlijk wezen: iedereen die mij komt bezoeken moet daar een keer geweest zijn.
Maandags zijn we naar La Ciudad de las Artes y las Ciencias (weten jullie het nog?) gelopen, winkels gekeken, bus terug genomen en een pizza in de oven gegooid voordat ik weer naar stage moest.
's Avonds The Voice gekeken met wodka-energy, waardoor zin om te stappen natuurlijk toenam. Dus wij vol goede moed naar de Chupitería, shotjes voor twee euro. Laat ik er maar niet veel meer aan toe voegen, haha.
Dit maakte dat wij dinsdag de heeeeeeeeeeeeeeele dag in bed hebben gelegen, totdat ik naar stage moest. Geslaagde laatste dag dus ;)

Woensdag heb ik Lau op het vliegtuigje gezet en ben daarna weer lekker in bed gekropen. Ik kwakkel sinds woensdag al met mijn gezondheid, dus Halloween werd ook niet wat ik me er van had voorgesteld. Helaas pindakaas. Het gaat inmiddels weer wat beter en kan weer meer eten dan alleen bananen en soep!

De afgelopen dagen waren sowieso wat minder, twijfels over de hele stage en serieus overwogen om ermee te stoppen. Wees gerust al mijn lieve klasgenootjes, ik blijf hier tot het einde. Props voor mij.

Maandag begin ik met een cursus Spaans op een andere talenschool, hopelijk heb ik het daar naar m'n zin en voel ik me over een paar weekjes weer wat beter! :)
Nog maar een maandje tot mama, oma en Ellen komen en vanaf dan is het al bijna voorbij!

Volhouden Eline. Volhouden :)

Hasta luegooooo!

Muchos besos

  • 05 November 2012 - 14:41

    Ellen Ter Laan:

    Weer een leuk verhaal en denk erom dat je niet eerder stopt want dan gaan we voor niks naar Valencia.
    Heel goed dat je een cursus Spaans gaat doen (duim omhoog).
    Hopen dat het goed bevalt.
    Tot over een paar weekjes. xxx
    groetjes uit Witteveen

  • 05 November 2012 - 14:42

    Elle Ter Laan:

    Dit was dus niet de bedoeling. Computer is zo traag dat ik 3 keer heb geklikt op reactie plaatsen haha

  • 05 November 2012 - 18:23

    Margot:

    Je doet het hartstikke goed, lieve Eline!!
    Ik ben trots op je :)

  • 06 November 2012 - 14:32

    Janny:

    Je hebt er een mooi verslag van gemaakt.Tot gauw Eline xxx

  • 07 November 2012 - 08:46

    Margriet Oosterveld:

    Lieve Eline,

    Fijn even weer wat van je te horen! Was leuk om te zien waar je woont. Knap hoor hoe jet het doet daar in het verre ( maar ozo mooie) Valencia. Met de cursus Spaans erbij heb je weer wat extra afleiding.Maar hou vol dame, deze ervaring pakt niemand je meer af. In februari kan je zeggen: dat heb ik toch maar mooi geflikt. Met het bezoek van mama,ellen en oma en daarna met kerst naar huis zijn de weken zo voorbij!! Je kan al aftellen :-).

    Liefs Margriet

  • 17 November 2012 - 19:28

    Tonny:

    Hoi Eline!
    Nog even volhouden hoor! Je bent nu al zo'n eind op weg!
    Hier is het alleen maar heel koud en saai....
    Nog een weekje ofzo (?) en dan krijg je weer bezoek.
    En dan is het alweer bijna Kerst.
    Ik ben net terug uit New York. Jammer genoeg ging de marathon niet door, maar we hebben het erg gezellig gehad. En nog mooi weer ook! Totdat we weg gingen... een dikke sneeuwstorm waardoor we 7 uur vertraging hadden! Zie nog even geen mogelijkheid om naar Valencia te komen, maar volgens mij heb je geen weekend meer over....
    Groetjes uit Noorderhoogebrug! Enne.... vermaak je nog maar even! 't Is zó januari!
    Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Eline

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 78595

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 22 Juni 2017

Tripje door Zuid-Amerika

03 September 2012 - 25 Januari 2013

Stage in Valencia

Landen bezocht: