Regen en onweer in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu Regen en onweer in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu

Regen en onweer in Valencia

Blijf op de hoogte en volg Eline

03 Oktober 2012 | Spanje, Valencia

Hola a todos!

Allereerst ben ik heel goed in het bijhouden van een ´dagboek´. Ahum. Vandaar dat er waarschijnlijk de helft van de afgelopen tijd niet in staat, lo siento.

Zoals ik in mijn vorige verslag zei, zou ik dat weekend naar het strand gaan. Een ding weet ik wel, en dat is dat dat niet gebeurd is. Zondag ben ik naar de stad gegaan met Rubèn om lekker te internetten in de MacDonalds! Enerverende dag uiteraard.

Voor de rest ben ik niet erg veel op stap geweest in die twee weken. Eigenlijk heb ik alleen gewerkt en vooral heel veel How I Met Your Mother gekeken, hihi. Op het werk gaat het nog steeds prima, op mijn gebrekkige Spaans na. Ik hoef eigenlijk vrij weinig te doen, aangezien er op dit moment gewoon weinig werk is. Komende woensdag beginnen de nieuwe cursussen, deze zijn ´s avonds dus dan zullen er in ieder geval meer mensen in de school aanwezig zijn. Ik heb ergens in die weken nog Engelse mensen gebeld om ze uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Dat ging goed, want ja, Engels kan ik wel! Dat waren wel zo´n beetje de uitzonderingen op het werk.
Daarnaast ben ik op een zaterdag met een aantal meisjes die bij ons een cursus volgen naar de dierentuin geweest! Oh zo lieeevv al die diertjes. Maar ik spring even naar 26 september aangezien ik de rest niet meer weet :)

Die avond heb ik met een aantal mensen gegeten bij de 100 Montaditos. Een nogal populaire zaak waar je superveel verschillende broodjes kan eten. Op zondag en woensdag is alles 1€, dus jullie begrijpen dat het daar ongelooflijk druk was en we daar een behoorlijk tijdje hebben moeten wachten op het eten. Maar het was het waard! :D

De volgende dag heb ik in het Spaans naar mensen gebeld die een inschrijfformulier hadden ingevuld voor een cursus, maar vervolgens nooit meer zijn gekomen. Ik moest ze vragen of ze nog interesse hadden. Mijn collega was zo aardig om op te schrijven wat ik moest zeggen, dus dat ging echt van een leien dakje, haha. De meesten zeiden dat ze ´t niet wilden, dus was het: "Vale, hasta luego!".
´s Avonds zijn we naar een botellon geweest. Dat is zeg maar een ´bijeenkomst´ van heel veel studenten, in het park, onder de brug (pauper..) etc. Zelf drinken meenemen en dat is gezellig :) Maar helaas was er niemand, dus zijn we naar het centrum gelopen. Waar trouwens ook vrij weinig aan was, dus we hebben redelijk snel de taxi weer terug genomen. Lekker slapen. Hmm....Oke, genoeg over slapen.

Vrijdag was de meest saaie werkdag tot nu toe. Dus daar zal ik niet teveel woorden aan vuil maken. Het komt erop neer dat ik voor mezelf woordenlijst heb gekopieerd omdat ik me anders zo nutteloos voelde. Dus nu kan ik lekker aan de slag met mijn door mezelf opgegeven huiswerk, aaahwyeah.

Zaterdag hebben we met een hele groep gegeten bij twee Italiaanse meisjes (vriendinnen van Rubèn). Pastaaaaaaaa :D! Daarna zijn we met z´n allen naar een botellon geweest waar ik nog een aantal Zuid-Amerikaanse dudes heb ontmoet. De dag erna heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan dan HIMYM (die snappen jullie inmiddels wel toch?) kijken en even langs mijn nieuwe kamer gaan. Daar heb ik mijn nieuwe huisgenootjes ontmoet, twee Italiaanse meisjes. Ik denk dat ze elkaar al kenden, en we zijn alledrie nog niet zo heel spraakzaam, maar ik hoop dat dat nog komt! Dan kunnen ze me lekker leren koken :p.

Ik heb dit verslag gisteren al getypt op stage (kunnen jullie wel bedenken hoeveel ik doe hier...). Haf toen al twee e-mails gestuurd, WOW, en een beschrijving route van twee hotels opgezocht. Daarna natuurlijk vergeten om dit verslag te posten. Dus er komt nog een dag!

Zoals gewoonlijk was deze niet veel anders dan de andere dagen. Op stage vrij weinig uitgevoerd, lees: google, ryanair etc. Tot ik op een gegeven moment op een nog redelijk goedkoop ticket stuitte. Ik heb vriendelijk gevraagd of ik weg mocht om die te gaan boeken (het was de laatste voor die prijs), en uiteraard was dat geen probleem. Dus...24 december vlieg ik naar Nederland voor 9 dagen!!! :D Me so happyyyy.
Daarbij komt dat 19 oktober Julia naar VLC komt, 25 oktober Laura en 29 november komen mama, oma en Ellen! Dus ik heb genoeg om naar uit te kijken :)

Oh, dit is trouwens mijn nieuwe adres:
Calle de Caravaca 18-13
46021
Valencia
Spanje

En om nog een beetje eer aan de titel te geven: het heeft hier twee dagen behoorlijk geregend en geonweerd..en het was KOUD. Slechts 20 graden! Ghehe. Nee serieus, een verschil van 10 graden van de een op de andere dag is niet fijn.

Ik zal vanaf nu proberen beter bij te houden wat voor spannende dingen ik allemaal beleef enzo. En iets vaker schrijven zodat jullie niet elke keer zo´n superlang verhaal hoeven te lezen. Als iemand het uberhaupt tot aan het einde volhoudt ;) Ik vind dat zelf namelijk altijd erg vervelen.

SORRYYYY.

Hasta luego!

besoss

  • 03 Oktober 2012 - 09:12

    Martijn:

    Ooh Elientje wat leuk dat je terugkomt! Hoorde inderdaad dat het heel slecht weer was daar, ergens waren 10 doden gevallen. Moest gelijk aan je denken. Ben je al naar dat grote meer geweest wat onder Valencia ligt?
    En heb je al een leuke wedstrijd uitgezocht?
    Met mij gaat het allemaal goed! Op stage ook prima. Heb het naar mijn zin daar.
    Wens je verder heel veel plezier daar en ik spreek je snel wel weer!
    Kus je broer

  • 03 Oktober 2012 - 11:54

    Margriet Oosterved:

    Hoi Eline, volgens mij heb je het wel lekker naar je zin op dit moment.( aan de foto's te zien) en 2 italiaanse huisgenoten is idd niet slecht, kunnen vaak erg lekker koken. Ook Henk en ik komen nog paar dagen naar Spanje. We vliegen naar Barcelona en zakken dan naar Valencia. We willen natuurlijk veel zien van Valencia en als het in je drukke schema past graag een keertje met je afspreken.
    Ik denk dat wij het weekend van de 20e oktober in Valencia zijn. Ik lees dat er ook een vriendin van je komt vanaf de 19e ,dus kijk maar even of je tijd voor ons hebt.Anders kunnen we dat weekend een keertje met z'n vieren gaan eten.
    Veel plezier nog en we hebben nog wel even contact. Heb je trouwens nog hetzelfde 06 nummer of is je telefoon ook gestolen in Barcelona?

    Liefs Margriet

  • 03 Oktober 2012 - 12:24

    Eline Oosterveld:

    Hoi Mardie! Ja leuk he :D Kom je dan wel een keertje thuis??? Ja ik hoorde ook allemaal dingen over doden enzo, maar ik ben dat niet hoor. Ben helaas nog niet naar dat grote meer geweest :( Maar misschien dit weekend, dan is het weer mooi weer! Wedstrijd heb ik ook nog niet gevonden, gisteren was er wel eentje tegen Lille, dat zag ik op tv goed he.
    Mooi dat alles goed gaat!! Ze zien je nooit meer thuis, ga maar eens een keertje langs hahah. Wat moet je allemaal doen op stage dan? Zelfde als aniekie toen?

    Hey Margriet! Wat leuk al die berichtjes van jullie hier. Dat doet me wel goed! Ik ben vandaag verhuisd naar m'n nieuwe kamer. M'n huisgenootjes zijn de hele dag op school en ik werk vanavond, dus hopelijk zie ik ze nog eventjes. Zou wel leuk zijn! Ik hoorde inderdaad al van mama dat jullie zouden komen. Zo'n heel druk schema heb ik niet hoor, haha. Dus dat zal makkelijk passen! Julia vindt dat vast wel goed om eens samen te eten, misschien tapas? :D Dat heb ik nog niet eens gehad hier, slecht he?

    Ik heb nog wel mijn Nederlandse nummer (daar gebruik ik whatsapp nog mee, voor als je dat hebt) en ik heb ook een spaans nummer: +34 722201126

  • 03 Oktober 2012 - 14:33

    Margot:

    Salut Chérie!
    Ik schrijf dit berichtje terwijl ik op mijn werk ben, aangezien er hier ook niets te doen is ;)
    Erg enerverend zo'n stage, haha.
    Misschien ga ik zo maar eens even een vliegticket zoeken om naar jou te komen. Als je nog een weekend vrij hebt natuurlijk, want je hebt het al zo druk! En als het niet hééééél veel geld kost, uiteraard.
    Ik ben wel echt jaloers op je, omdat je naar Nederland gaat. Volgens mij krijg ik hier niet eens vakantie :(
    Maar goed, als ik naar jou kom dan is dat ook wel een soort van vakantie, haha!
    Nou, ik ga maar wee eens even aan de slag... als er iets te doen is uiteraard!
    Spreek je snel!
    Bisous

  • 04 Oktober 2012 - 14:45

    Janny:

    Hoi Eline
    Regen en onweer dat komt ons bekend voor in Nederland alleen is het daar warmer.Wat geweldig dat je met Kerst 9dagen komt.Kun je iedereen weer zien en spreken.
    Heb er ook zin in om samen met Mama en Ellen naar jou te komen.laat ons dan maar wat moois zien van Valencia.En we gaan natuurlijk samen ergens eten mmmm...
    De foto's zijn mooi Eline. En wat een pul bier haast niet vast te houden zeker.
    Cosmo en Blacky zijn goede kameraadjes.
    Eline het allerbeste en liefs van Oma en pootje van Dinkie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Eline

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 78595

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 22 Juni 2017

Tripje door Zuid-Amerika

03 September 2012 - 25 Januari 2013

Stage in Valencia

Landen bezocht: