Cursus, werken, cursus, werken. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu Cursus, werken, cursus, werken. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Eline Oosterveld - WaarBenJij.nu

Cursus, werken, cursus, werken.

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 September 2012 | Spanje, Valencia

Hola a todos,

Het is al eventjes geleden dat ik hier een verhaaltje heb geschreven, dus het wordt weer eens tijd.
Maandag 3 september ben ik begonnen met stage. Omdat het de eerste dag was hoefde ik maar tot 6 uur :) Ik begin elke dag om 4 uur en werk tot 21:30.
Tot best wel laat dus!

De volgende dag heb ik eigenlijk ook niets anders gedaan dan werken en zo zag de woensdag er ook uit. Na het werk ging ik skypen met Lotte, Laura en Margot, want ik was natuurlijk jarig. Een skypegesprek met z'n vieren ging niet zo goed als we gehoopt hadden, maar ze hebben in ieder geval voor me gezongen! :D
Vrijdag ben ik met Rubèn (klasgenoot) naar z'n kamer geweest. Helaas bleek deze niet voor hem te zijn, dus zijn we met nog twee meisjes en iemand van het kamerverhuurbedrijf nog langs een aantal kamers gegaan.
Daar zat een mooie tussen, jippie. Alleen kon ie er pas maandag in. 's Avonds zijn we naar een Erasmus diner geweest, dat was wel gezellig.
Zaterdag gingen we het contract ondertekenen en zijn we gelijk in het centrum gebleven. Daar was gedronken op het terras, een paar uur lang, in de zon, hmmm. Op de weg terug kwamen we een museum tegen, het 'Museo histórico militar'. Jullie kunnen waarschijnlijk wel raden wat daar te beleven was (geweren, tanks, alles), en aangezien het gratis was, besloten we eens een kijkje te nemen. Rubèn zo blij als een kind natuurlijk, mooi om te zien. Uitgeput na de lange wandeltocht hebben we een aantal afleveringen van How I Met Your Mother gekeken. Wat nog een aantal keer is voorgekomen de rest van de week, haha.
Het plan was om 's avonds naar het Oktoberfest te gaan, maar dat bleek iets duurder dan verwacht. Dus zijn we met een groepje (inclusief een oud-klasgenoot van de middelbare school die hier toevallig ook woont!) het centrum in geweest en hebben we daar wat gedronken.
Zondag hebben we niet veel meer gedaan dan HIMYM kijken en een wandelingetje maken naar het bedrijf waar Rubèn zijn stage heeft. Nou, toen begon de nieuwe week alweer!

In principe ziet elke dag er tot nu toe een beetje hetzelfde uit. Maandag ben ik begonnen met een cursus Spaans voor twee weken. Ik begin ' s ochtends om 9:30 tot 13:30 en dan moet ik om 16:00 weer werken. In die 2,5 uur dat ik niks te doen heb, eet ik vaak even wat met Rubèn en loop met hem mee naar zijn bedrijf. Daar even internetten en dan loop ik weer terug naar m'n eigen school.

Woensdag zijn we nog naar een typisch Spaanse 'botellon' geweest. Dit was in het park, iedereen komt samen en neemt z'n eigen drinken mee. Echt grappig dat er zoveel mensen gewoon buiten met elkaar kletsen enzo, dat zie je in Nederland in ieder geval niet! Daarna zijn we naar een club gegaan, Caribbean's. Dat was erg gezellig en uiteindelijk waren we rond vijf uur thuis. Wel een dagje cursus gemist, sorry mama, hihi.

Oh, Rubèn kon gisteren, vrijdag dus, eindelijk in z'n eigen kamer! Na een week huisgenoten te zijn geweest is de pret nu toch over, haha.

Dit weekend ga ik denk ik even naar het strand. Daar vind ik het wel eens tijd voor worden!

Voor de mensen die nog benieuwd zijn naar mijn Spaanse adres en telefoonnummer:

Calle de Chile 10-1
46021 Valencia
Spanje

+34 7 222 011 26

Hasta luego!


  • 16 September 2012 - 11:40

    Janny:

    Wat doe jii daar leuke dingen zeg! En het mooie weer.... Om jaloers op te worden,hier doen we s avonds de kachel aan het is herfstig.Gaat het Spaans al beter?Vast wel.Met Cosmo gaat het heel goed. Lieve gr Oma Dinkie en Cosmo xxx

  • 16 September 2012 - 15:12

    Margriet Oosterveld:

    Hola Eline,

    Dat klinkt goed allemaal. Fijn dat je wat bekende mensen tegenkomt in Spanje.
    Hoe gaat het met de taal? Wij zijn zoals je weet erg gek op Spanje en ik hoop dat je de schoonheid van het land gaat waarderen als je een beetje gewend bent.
    Henk en ik hebben nog een weekje vakantie over en misschien komen we je kant nog wel even op! In Valencia zijn we nooit geweest en ik hoorde van mama dat het een prachtige stad is.
    Ik laat je dat dan natuurlijk op tijd weten.
    Hier is alles goed, nog lekker nazomer weertje! Heleen mag morgen auditie doen bij de Noordelijke muziekschool voor een popbandje , als dit goed gaat komt ze in een band met jeugd van 14 -17 jaar, ze worden dan begeleid door de muziekschool. gelukkig heeft ze 2 kansen, met zang en piano. Het is de bedoeling dat kinderen die meer willen met muziek op deze manier vast kennis maken met optredens etc.
    Laurens werkt op dit moment als postbode, hopelijk krijgt nog de geest om weer aan de studie te gaan maar op dit moment is dit prima zo.
    Tim werkt nog steeds in Kaap Hoorn en dat gaat goed, na de zomer wil hij wel uitzien naar iets anders.
    Lieve Eline ik ga ervan uit dat die stage helemaal goed komt en probeer te genieten van deze
    mooie stad.
    Misschien tot snel.

    Dikke kus

    Margriet

  • 16 September 2012 - 16:23

    Josje:

    Ik mis nog leuke foto's!!! xxxxxxxxx

  • 16 September 2012 - 16:23

    Josje:

    Ik mis nog leuke foto's!!! xxxxxxxxx

  • 16 September 2012 - 16:24

    Josje:

    Oeps, twee keer!

  • 20 September 2012 - 00:35

    Tonny:

    Hola Eline! Que tal? Espero que bueno!
    Nou, nu verder in het nederlands hoor! Ben je al een beetje gewend?
    Lekker naar het strand geweest?
    Het is hier al behoorlijk herfstachtig, dus geniet er maar van!
    Als ik een weekendje kan plannen kom ik vást eens bij je aan; kan ik ook eens m'n Spaans in praktijk brengen..
    Binnenkort hoop ik te starten met mijn eigen reisbureautje! Daar hoort natuurlijk ook af en toe een studiereis bij!
    Ik vind het echt heel moedig van je dat je deze grote stap hebt gezet!
    Het gaat je vast lukken om er een leuke tijd van te maken;en leerzaam is/ wordt het zeker.
    Eline, hasta luego

    Con un saludo afectuoso,

    Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Eline

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 78587

Voorgaande reizen:

27 Januari 2017 - 22 Juni 2017

Tripje door Zuid-Amerika

03 September 2012 - 25 Januari 2013

Stage in Valencia

Landen bezocht: